W czerwcu wystartował jeden z największych projektów w tym roku. Jego start był utrudniony, rozpoczął się w wyjątkowym okresie, gdy przeszliśmy w tryb pracy zdalnej. Na szczęście rekrutacja on-line przebiegła bardzo pomyślnie i w nasze szeregi wstąpili ludzie o bardzo mocnych kompetencjach. Dzięki temu fazę analizy zakończyliśmy o czasie, pełnym sukcesem – ogromne gratulacje dla zespołu!
Przed nami kolejne wyzwanie organizacyjne oraz technologiczne – etap wdrożenia, który potrwa 12 miesięcy. W projekcie weźmie udział 16 konsultantów z naszej organizacji, a nad realizacją będzie czuwać synergia bardzo wysokich kompetencji technicznych i analitycznych. Cel biznesowy projektu jest bardzo ciekawy. Naszym zadaniem jest stworzenie systemu w pełni konfigurowalnego przez interesantów. Jedną z jego funkcji będzie tworzenie nowych formularzy merytorycznych oraz nowych procesów systemowych. Jest to bardzo ambitne wyzwanie, któremu sprostali nasi architekci. Narzędzie ma usprawnić funkcjonowanie resortu finansów w obszarze back-office. Jego zadaniem będzie optymalizacja i cyfryzacja procesów wytwarzania, udostępniania i rozpowszechniania informacji na temat jednolitego i aktualnego stanowiska organów administracji skarbowej, w zakresie sposobu interpretowania i stosowania przepisów prawa podatkowego i celnego.
We wrześniu udało nam się odebrać pierwszy etap projektu, czyli analizę i przygotowanie projektu technicznego. Przed nami intensywna prace nad wytworzeniem systemu, które musimy zakończyć na początku marca, zbliżającego się roku.